فولکس واگن (Volkswagen) در ژنو از اسکوترهای برقی خود رونمایی کرد
اولین اسکوتر برقی به نام streetmate e-scooter قابلیت این را دارد که هم به صورت نشسته و هم بصورت ایستاده از آن استفاده کرد. نوع دیگر آن که last mile surfer نام دارد که در آن از سه چرخ استفاده شده است. این اسکوتر تاشوست و با تغییر وزن هدایت میشود.
این اسکوترهای برقی در حوزه میکروموبیلیتی و برای مسافت های کوتاه اول و یا آخر سفر ارائه شده است. به بیان دیگر بصورت کلی اسکوتر برقی برای پیمایشهای طولانی در نظر گرفته نشدهاند.
اگر دوست دارید در مورد مفاهیم میکرومبیلیتی بیشتر بدانید اینجا را کلیک کنید.
اگر علاقهمند به حوزه حمل و نقل هوشمند هستید خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم.
اسکوتر برقی اول فولکس واگن “streetmate e-scooter”
صندلی و محل نشستن streetmate قابلیت جداشدن دارد. برای همین راکب در ابتدای سفر میتواند تصمیم بگیرد که آن را بردارد و بصورت ایستاده از آن استفاده کند. این اسکوتر یک موتور ۲۰۰۰ واتی دارد و حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر برساعت یک دوچرخه برقی و برد ۳۵ کیلومتر را ارائه میکند. وزن تقریبی آن ۶۵ کیلوگرم است که در مقایسه با سایر رقبای خود در بازار سبک محسوب میشود. باتری أن لیتیومیونی (lithium-ion) با توان ۱.۳ کیلووات ساعت است که در ساختار کف آن تعبیه شده است. غول آلمانی سازنده ماشین تاکید کرده است که که این این اسکوتر ظرف مدت ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه در یک ایستگاه شارژ با توان ۵۰۰ توان فول شارژ میشود. در ضمن باتری این اسکوتر برقی پرتابل است و میتوان به جای ایستگاه شارژ فقط باتری را عوض کرد.
streetmate با یک صفحه نمایش ضد آب و رطوبت روی فرمان، قابلیت اتصال به تلفنهای هوشمند را دارد و به این ترتیب امکان استفاده از سرویسهای ردیابی و مسیریابی در این اسکوتر وجود دارد. فراموش نکنیم در دنیای امروز یکی از نقاط قوت برای فروش اسکوترهای برقی قابلیت اتصال به اینترنت است. اپلیکیشن این اسکوتر زنگ خطری دارد که زمانی که فردی تلاش برای روشن کردن اسکوتر نماید به کار میافتد. در ضمن میتوانید از استارت دیجیتال به جای سوییچ دستی استفاده کنید. در ضمن اپلیکیشن این اسکوتر برقی می تواند راکبهای مجاز برای سواری را شناسایی کند.
اسکوتر برقی دوم فولکس واگن“last mile surfer”
فولکس واگن این اسکوتر به فرم اسکیت سه چرخه را بعنوان خواهر کوچک streetmate معرفی میکند. این اسکوتر برقی تاشو فقط ۱۱.۹ کیلوگرم وزن دارد و با وزن راکب کنترل میشود. راندن این اسکوتر بسیار شبیه اسکیت کردن است. این اسکوتر برقی کوچک قابلیت حمل به داخل مترو و قطار و ماشین شخصی را دارد و باتری آن مانند مدل قبلی لیتیومیون (lithium-ion) است. شارژ آن بوسیله یک پریز برق خانگی نیز امکان پذیراست. بنابراین امکان شارژ در مترو و قطارهای موجود در اتحادیه اروپا وجود دارد.
فولکس واگن در اطلاعیه مطبوعاتی خود تاریخ دقیقی برای تولید انبوه این محصولات ارائه نداده است و فقط به اطلاعات تکنیکی و ارائه نمونه بسنده کرده است.
این مقاله برگردانی آزاد از مقالهای با همین موضوع در مجله electrive است.
سایت زیرو را اینجا ببنید و با نمونه ایرانی موتور برقی اشتراکی آشنا شوید.