نماد سایت زی‌‌رو

چرا استفاده از سرویس موتور برقی اشتراکی در تهران لازم است ؟

موتور برقی زی رو

موتور برقی زیرو

چرا استفاده از سرویس موتور برقی اشتراکی در تهران لازم است ؟

در تهران مدت زمان یک سفر درون شهری گاهی بیش از سه ساعت به طول می انجامد. تعداد روزهای پاک این کلانشهر در سال ۹۹ فقط ۱۵ روز بوده است. به نظر می رسد حرکت به سوی بهبود کیفیت زندگی در پایتخت نیازمند رویکردی جدید و طولانی مدت باشد. استفاده از انرژی های پاک و سرویس موتور برقی اشتراکی در راستای حفظ محیط زیست از کارهایی است در بسیاری از کلانشهری جهان در حال انجام است.

اما چرا در تهران حضور شرکت هایی که ارائه دهنده سرویس موتور برقی اشتراکی باشند ضروری به نظر می رسد؟

سرویس موتور برقی اشتراکی در برلین

با استفاده از سرویس موتور برقی اشتراکی کمتر در ترافیک می مانیم

ترافیک ها سنگین در مسیرهای کوتاه یکی از معضلات اصلی شهرهای بزرگی مانند تهران است. تعداد زیاد خودروهای تک سرنشین درسطح شهر نشان دهنده عدم اعتماد شهروندان به سرویس دهی مناسب حمل ونقل عمومی است. دولتمردان با تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی به گسترش فرهنگ استفاده از سرویس های ارائه دهنده موتورهای برقی اشتراکی کمک خواهند کرد. این سرویس ها عموما مختص مسیرهای کوتاه زیر ۸ کیلومتر است. تصور کنید از ایستگاه مترو یا تاکسی تا محل کارتان ۱۵ دقیقه راه است. مناسب و پایدارترین ترین انتخاب برای طی این مسیر استفاده از همین سرویس هاست. گاهی برای رسیدن به موقع به جلسه ای در حوالی دفتر کارتان بهترین گزینه استفاده از وسایل حمل و نقل هوشمند در حوزه میکروموبیلیتی است.

ارتقا ناوگان حمل و نقل عمومی و همزمان حمایت از شرکت های فعال در حوزه میکروموبیلتی تنها راه حل عملی معضل تراقیک تهران به نظر می رسد.

اقلیم تهران و نیاز مبرم به سرویس موتوربرقی اشتراکی

با توجه به کوهپایه ای بودن شهر تهران و وجود خیابان هایی با شیب زیاد استفاده از دوچرخه و اسکوتر معمولی منطقی به نظر نمی رسد. فراموش نکنیم که استفاده از این سرویس ها قرار نیست بخشی از ورزش روزانه افراد به حساب بیاید. سرویس های اشتراکی فقط در تسهیل جابجایی کمک می کنند. تابستان های گرم تهران اجازه استفاده از وسایلی که نیاز به تحرک زیاد دارند را نخواد داد. بنابرین منطقی ترین روش استفاده ازوسایلی است که با محرک آنها الکتریسیته است. در این شرایط سرویس موتور برقی اشتراکی و دوچرخه برقی اشتراکی ایده آل به نظر می رسند.

هوای ناسالم شهر تهران و نیاز به استفاده از انرژی های پاک در حمل و نقل

تهران در سال گذشته ( سال ۱۳۹۹) فقط ۱۵ روز هوای پاک داشته است ! به گزارش همشهری آنلاین در سال ۹۷ فقط ۳۰۰۰ هزار نفر قربانی آلودگی هوای تهران شده اند. در همین گزارش معاون وزارت بهداشت اذعان می کند که در سال ۹۶ سطح آلودگی هوای شهر تهران ۳.۳ برابر حد مجاز جهانی ست.

نیروی محرکه سرویس موتور برقی اشتراکی باتری های شارژی است. این باتری های با برق شهری شارژ می شوند. به کزارش سایت خبری شانا استفاده از ۱۰ هزار موتور برقی در سطح تهران می تواند باعث کاهش ۱۵ تنی از آلاینده های هوای تهران شود.

برای اینکه بیشتر در مورد میکروموبیلیتی بدانید اینجا را کلیک کنید

زیرو اولین سرویس موتور برقی اشتراکی در ایران است برای دانلود اینجا را کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل