خانه » همه چیز درباره اسکوتر برقی اشتراکی در شبه جزیره هند
همه چیز درباره اسکوتر برقی اشتراکی در شبه جزیره هند
همه چیز درباره اسکوتر برقی اشتراکی
در شهرهای سراسر ایالات متحده، اروپا و به ویژه آسیا، انقلابی در حمل و نقل عمومی در حال وقوع است. اختراع و گسترش اسکوتر برقی و استفاده از اسکوتر برقی اشتراکی، امکان رفت و آمد هیجان انگیز و حمل و نقل هوشمند را برای شهروندان و مسافران به گونهای متفاوت فراهم کرده است.
خواندن مقاله حمل و نقل هوشمند بعنوان یک کسب و کار سودآور از نگاه اقتصادی را پیشنهاد می کنیم.
سیستم سرویس اشتراک گذاری اسکوترهای برقی نوعی سرویس حمل و نقل مشترک است که در آن اسکوترهای برقی برای استفاده کوتاه مدت در دسترس قرار می گیرند. اسکوترهای الکترونیکی به طور معمول “بدون مکان” هستند، به این معنی که محل ثابتی برای استقرار ندارند و تنها در برخی نقاط مشخص توسط شهروندان برداشته میشوند.
به طور کلی اسکوترهای برقی از تاکسی و دیگر خدمات حمل و نقل ارزانتر هستند، سرعت بیشتری دارند و شهروندان هنگام استفاده از آنها آزادتر عمل میکنند.
در ادامه این مطلب به برخی ویژگیهای مهم این سرویس و اسکوترهای برقی اشتراکی در شبه جزیره هند میپردازیم.
اسکوتر برقی اشتراکی در شبه جزیره هند
شبه جزیره هند، به عنوان بزرگترین بازار وسایل نقلیه سبک شناخته میشود. با این وجود بازار این منطقه در میان شهروندان، کم نفوذ است. نسبت مالکیت در هر منطقه و کشور متفاوت است و کارگران مهاجر یا دانشجویانی که برای تحصیل و کار به این منطقه نقل مکان میکنند، در داشتن وسیله نقلیه مردد هستند.
با این حال یک تحقیق انجام شده توسط شرکت آلمانیUnu نشان میدهد که اخیرا این منطقه به بازار جهانی معتبری برای اسکوترهای اشتراکی تبدیل شده است. این تحقیق همچنین خاطر نشان میکند که سرمایه جهانی اسكوتر تا حد زیادی به فروش در کشورهای این شبه جزیره بستگی دارد.
تراکم بالای جمعیت، ترافیک بالا، مقاومت در برابر مالکیت شخصی و نفوذ زیاد تلفنهای هوشمند از جمله دلایلی است که بر استفاده بیشتر مردم این منطقه از وسایل حمل و نقل هوشمند اثر میگذارد.
بازار اسکوتر برقی در شبه جزیره هند
از آگوست 2019، بازار اسکوتر اشتراکی در شبه جزیره هند تحت سلطه دو استارت آپ Bounce و Vogo قرار گرفت. این دو شرکت هندی به ویژه در شهر “بنگلور” به صورت بیوقفه به رقابت با یکدیگر پرداختند. در کنار این دو کمپانی، شرکت ZYPP هم به ارائه خدمات خود در زمینه میکرو موبیلتی میپردازد.
تفاوت این دو شرکت در مدل به اشتراک گذاری اسکوترهایشان است. Vogo یک ایستگاه اشتراکی مستقر در برخی مناطق ایجاد کرده، در حالی که Bounce ایستگاه مشخصی ندارد و در نقاط مختلف شهر اسکوترهای خود را به شهروندان اجاره میدهد.
مدیریت دستگاههای اسکوتر در مناطق مشخص و ایستگاهها راحتتر انجام میشود و شهروندان سهم استفاده از آنها را در هر ایستگاه راحتتر میپردازند. اما در مدل دوم به دلیل نبود یک مکان استقرار یافته، سرقت، خرابکاری و هزینههای بالاتر نگهداری دیده میشود.
جدا از این شرکتهای نوپا، کمپانیهای دیگری مانند «اوبر- Uber» و «اولا- Ola» در تلاشند تا امکانات حمل و نقل جدید خود را در غالب موتورسیکلت و اسکوتر به ناوگان خود در شبه جزیره هند اضافه کنند.
شرکتهای بزرگ اسکوتر برقی در شبه جزیره هند
شرکت ووگو-Vogo
کمپانی ووگو یک سیستم به اشتراک گذاری اسکوترهای برقی است که در زمینه اجاره اسکوتر اتوماتیک و دوچرخه فعالیت میکند. این شرکت هدف خود را در کاهش آلودگی، ازدحام ترافیک و افزایش قیمت سوخت اعلام کرده است.
اسکوترهای استاندارد این کارخانه نیازهای اساسی مسافران شهری را تأمین میسازد. مسافران با ثبت نام در اپلیکیشن یا وبسایت Vogo یک اسکوتر یا دوچرخه اجاره میکنند و میتوانند بعد از اتمام استفاده آن را در ایستگاههای مشخص تحویل دهند.
افرادی که از اسکوترهای ووگو به خوبی نگهداری کرده باشند، مزایای مختلفی دریافت میکنند. استفاده از جدیدترین و با کیفیت ترین اسکوترهای برقی، تحویل درب منزل، تهیه کلاه ایمنی و برنامههای مقرون به صرفه تعمیرات از جمله مزایای کاربران خوش قول این شرکت است.
شرکت بنس-Bounce
Bounce یک شرکت هوشمند و مجری تنها سرویس اسکوتر بدون ایستگاه در هند است. ناوگان این شرکت به کاربران اجازه می دهد تا نزدیکترین اسکوتر Bounce را برداشته و بعد از استفاده در هر منطقه قانونی رها کنند. این کمپانی اسکوترهای بدون ایستگاه خود را در شهرهای مختلف هند و کشورهای اطراف قرار داده است.
تا دسامبر سال 2020، Bounce 6 هزار اسکوتر را در سطح خیابان و شهرهای مختلف برای مسافران مستقر کرده بود. به نظر می رسد تا فوریه 2021، 4 هزار اسکوتر الکترونیکی دیگر به این مجموعه اضافه شود.
شرکت اولا- Ola
شرکت اولا از جمله سرویسهای رو به پیشرفت اسکوتر برقی اشتراکی است که ادعا میکند تا پاییز 2021 بزرگترین کارخانه اسکوتر الکترونیکی جهان را احداث خواهد کرد. این کمپانی به تازگی هدف خود را با سرمایه گذاری 324 میلیون دلار (265 میلیون یورو) اعلام کرده و خواهان فروش در اروپا و بازارهای جهانی است.
این کمپانی ادعا دارد که با احداث کارخانه خود 10 هزار شغل ایجاد میکند و پس از اتمام کار باید ظرفیت تولید سالانه دو میلیون اسکوتر الکترونیکی را فراهم کند. این شرکت همچنین قصد دارد در سال اول فعالیت، حدود یک میلیون اسکوتر الکترونیکی بفروشد.
چرا اسکوتر برقی؟
راحت بودن شهروندان
اسکوترهای برقی در مقایسه با دیگر فاکتورهای حمل و نقل، نیازی به تنظیم و اجرای قوانین جدید جادهای ندارند. گرچه برای استفاده از اسکوترهای برقی باید از کلاه ایمنی استفاده شود و مجوز رانندگی لازم است، با این حال بسیاری از شهروندان نسبت به دیگر وسایل نقلیه راحتی بیشتری در استفاده از اسکوترهای برقی دارند.
سرعت و مسافت
سرعت اسکوترهای برقی در مقایسه با سایر وسایل نقلیه بیشتر است. تعداد فزایندهای از مسافران شهری انتظار دارند تا بتوانند آزادانه و سریع در شهر حرکت کنند و بدون شک اسکوترها پاسخ مناسبی برای این نیاز هستند. سرویسهای اشتراک گذاری اسکوترهای برقی در نسلهای آینده بهبود می یابد و در کنار سرعت بالا، ویژگیهای دیگری به نکات مثبت خود اضافه خواهد کرد.
ظرفیت حمل
اسکوترهای برقی این قابلیت را دارند که به شکلی ایمن و قانونی تا ظرفیت دو نفر مسافر داشته باشند. مسافران همچنین میتوانند برخی از وسایل شخصی خود را حمل کنند. این اسکوترها رفت و آمد به نقاط مختلف را امکان پذیرتر میکنند. رفتن به مغازهها، سالن بدن سازی یا حتی یک فروشگاه بزرگ با اسکوترهای برقی ممکن است. در نتیجه این وسیله نقلیه هوشمند خدمات بیشتری را ارائه میدهد.
نتیجه و نکته این شیوه حمل و نقل این است که مردم از نیاز به انتخاب ماشین، رهایی میابند و به تدریج از وسایل نقلیه متنوع و مطلوبتری استفاده میکنند.
اپلیکیشن زی رو که کار خود را با اشتراک گذاری موتورهای برقی آغاز کرده است در راستای دستیابی به اهداف کوتاه مدت خود بزودی دوچرخه برقی و اسکوتر برقی را نیز به ناوکان حمل و نقل خود اضافه می کند
اینستاگرام ما را دنبال کنید